پی سی کد
ADS
موضوعات
Category
دوستان
Friends
آرشیو
archive
آمار سايت
Site info
  افراد آنلاین : 1
  تعداد مطالب : 108
  تعداد نظرات : 39
  خروجی فید امروز : 0
  ورودی گوگل : 0
  بازدید کل : 750412
  تبادل لينک با 1 سایت


برترين مطالب
Best Posts
آخرین مطالب ارسالی
Last Posts
مفاهیم اساسی پایگاه داده -  سه‌شنبه ,30 آوریل , 2013
تعداد بازدید : 2310   دسته بندی : پایگاه داده ها

دیتابیس

مفاهیم اساسی پایگاه داده

تقریبا بیشتر برنامه های کاربردی امروزه به روش سیستم پایگاه داده طراحی می شوند. پایگاه داده امکان ذخیره سازی مجتمع داده با حداقل افزونگی و استفاده اشتراکی توسط کاربران مختلف تحت یک کنترل متمرکز را می دهد.

 ارسال در حدود 11 سال قبل  نویسنده : admin  بدون نظر   | ادامه مطلب »
پیش پردازنده ها و ماکروها -  سه‌شنبه ,30 آوریل , 2013
تعداد بازدید : 1912   دسته بندی : C++

cpp

دستورات پیش پردازنده که اغلب برای تعریف ثابت و ماکرو یا ضمیمه کردن فایل بکار می روند قبل از ترجمه برنامه تفسیر و تغییراتی را در متن برنامه ایجاد می کنند. پیش پردازنده (preprocessor) بخشی از کامپایلر است که قسمت هائی از برنامه را، قبل از اینکه کل آن توسط کامپایلر ترجمه شود، مورد ارزیابی قرار می دهد. برنامه نویس می تواند دستوراتی را در برنامه خود درج کند که مستقیما پیش پردازنده را فراخوانی کند به این دستورات پیش پردازنده می گویند. پیش پردازنده ها ممکن است باعث تغییر متن برنامه قبل از تحویل آن به کامپایلر شوند.

 ارسال در حدود 11 سال قبل  نویسنده : admin  بدون نظر   | ادامه مطلب »
فضاهای اسمی -  سه‌شنبه ,30 آوریل , 2013
تعداد بازدید : 1860   دسته بندی : C++

cpp

فضاهای اسمی برای پیاده سازی اجزای نرم افزاری و کتابخانه های جدید بدون ایجاد برخورد اسامی با اجزای موجود بکارگرفته می شوند. در این صفحه علاوه بر شرح فضاهای اسمی به انواع کلاس های حافظه نیز اشاره شده است.

 ارسال در حدود 11 سال قبل  نویسنده : admin  دیدگاه‌ها برای فضاهای اسمی بسته هستند   | ادامه مطلب »
استثناها و خطاها -  سه‌شنبه ,30 آوریل , 2013
تعداد بازدید : 2042   دسته بندی : C++

cpp

استثناها خطاهای درحال اجرا هستند. به طور معمول خطاها توسط دستور if تشخیص و در صورت برقرار بودن شرط عمل مناسب، که اغلب نمایش پیغام و اتمام برنامه بود، انجام می گرفت. راه دیگر هنگام مواجه شدن با خطا گیر انداختن آن هنگام پیش آمدن شرایط خطاست. کدی که ممکن است باعث خطا شود اجرا می شود و هر خطائی که ایجاد می شود گرفته می شود و عمل مناسب انجام می گیرد. بلاک های try-catch بر اساس این مفهوم عمل می کنند. مدیریت خطاها به طور سطحی در اینجا معرفی می شود.

 ارسال در حدود 11 سال قبل  نویسنده : admin  بدون نظر   | ادامه مطلب »
چندریختی -  سه‌شنبه ,30 آوریل , 2013
تعداد بازدید : 1915   دسته بندی : C++

چندریختی در C++ توسط توابع مجازی پیاده سازی می شود. تابع مجازی تابع عضوی است که انتظار می رود در کلاس های مشتق شده دوباره تعریف شود. درک چندریختی بدون استفاده از توارث و انتزاع غیرممکن است. چندریختی (polymorphism) یکی از ویژگی های زبان های شیءگراست. به واسطه چندریختی توابع می توانند به شیوه های مختلف پیاده سازی شوند ولی از طریق یک اسم یکسان در دسترس قرار بگیرند. چندریختی در ++C به دو شکل پشتیبانی می شود؛ در زمان کامپایل و در زمان اجرا. سربارگذاری توابع و عملگرها نمونه هائی از چندریختی در زمان کامپایل هستند. چندریختی در زمان اجرا با تلفیق وراثت و توابع مجازی حاصل می شود.

 ارسال در حدود 11 سال قبل  نویسنده : admin  بدون نظر   | ادامه مطلب »
ارث بری -  سه‌شنبه ,30 آوریل , 2013
تعداد بازدید : 3138   دسته بندی : C++

cpp

 

وراثت اجازه ایجاد یک کلاس پایه عمومی که اشیا در خصوصیات آن مشترک هستند را می دهد. کلاس های مشتق شده خصویات کلاس پایه را به ارث می برند. گاهی ناگذیریم کلاس جدیدی ایجاد کنیم که شباهت هائی با کلاسی دارد که قبلا ایجاد شده است و می خواهیم عملکردهائی را به آن اضافه کنیم این عمل توسط ارث بری (inheritance) امکان پذیر است. وراثت یکی از پایه های برنامه نویسی شیء گرائی است.

 ارسال در حدود 11 سال قبل  نویسنده : admin  ۱ نظر   | ادامه مطلب »
شی گرائی و کلاس -  سه‌شنبه ,30 آوریل , 2013
تعداد بازدید : 2211   دسته بندی : C++

cpp

مهمترین تفاوت C و C++ اشیا هستند. این فصل مقدمه ای بر تئوری شیءگرائی است. شیءگرائی مفهوم کلاس ها را معرفی می کند که چهار ویژگی کلی را در شیءگرائی نشان می دهند: انتزاع، کپسوله کردن، توارث و چندریختی. تعریف کلاس و اجزای کلاس، نحوه تعریف تابع عضو و تابع دوست، سازنده ها و مخرب ها در اینجا توضیح داده خواهد شد.

 

 ارسال در حدود 11 سال قبل  نویسنده : admin  بدون نظر   | ادامه مطلب »
فایل ها -  سه‌شنبه ,30 آوریل , 2013
تعداد بازدید : 2683   دسته بندی : C++

اکثر برنامه ها از فایل به منظورذخیره دائمی داده بر روی دیسک استفاده می کنند. فایل ها در ++C در شکل یک جریان (stream) ورودی/خروجی هستند. در این بخش انواع فایل ها، نحوه بازکردن و بستن فایل، خواندن و نوشتن توضیح داده خواهد شد.

 ارسال در حدود 11 سال قبل  نویسنده : admin  بدون نظر   | ادامه مطلب »
اشاره گرها -  سه‌شنبه ,30 آوریل , 2013
تعداد بازدید : 1982   دسته بندی : C++

در این بخش مبحث مهم اشاره گرها در C معرفی می شود. اشاره گر متغیری است که آدرس متغیر دیگری را نگه می دارد که اصطلاحا گفته می شود دارد به آن متغیری اشاره می کند. به دو عملگر * (address-of operator) و & (indirection operator) با اشاره گرها نیاز می شود. اشاره گرها روش قدرتمند و انعطاف پذیری برای کار با انواع داده ها در برنامه نظیر آرایه ها، رشته ها و ساختمان ها است. کاربرد اشاره گرها برای استفاده از حافظه پویا هم در اینجا توضیح داده خواهد شد.

 ارسال در حدود 11 سال قبل  نویسنده : admin  بدون نظر   | ادامه مطلب »
ساختمان و نوع شمارشی -  سه‌شنبه ,30 آوریل , 2013
تعداد بازدید : 1809   دسته بندی : C++

cpp

در این قسمت نوع های داده ها پیچیده تر که توسط خود برنامه نویس در برنامه تعریف می شوند نظیر ساختمان، union و شمارشی معرفی می شوند. ساختمان نوع داده ای است که شامل متغیربا انواع مختلف است که هرکدام را یک جزء از ساختمان می نامند. یونیون مشابه ساختمان است با این تفاوت که کلیه اجزای آن از یک فضای مشترک در حافظه استفاده می کنند. یعنی در هرلحظه از یک جزء آن می توان استفاده کرد.

 ارسال در حدود 11 سال قبل  نویسنده : admin  بدون نظر   | ادامه مطلب »


انجام پروژه برنامه نویسی,سورس کد رایگان,انجام پروژه دانشجویی